Idees Slow life per tornar a la rutina

planifica el retorn de les vacances

Tornar al dia a dia després de les vacances no és fàcil, però amb unes idees l’Slow life per tornar a la rutina, l’arrencada de setembre pot ser molt més motivadora. Per què no ens plantegem la tornada a la rutina com l’oportunitat d’aplicar al dia a dia els petits plaers que la Vida Slow ens ofereix, i dels que hem gaudit al llarg de l’estiu?

Photo by STIL on Unsplash

Que el retorn no sigui una llosa,

Al setembre, comença un nou cicle. Per a moltes persones és el moment de començar nous projectes, d’encarar nous propòsits, i d’engegar motors carregades d’energies. Diria que el setembre és el veritable inici d’any per a molta gent -prenent protagonisme al gener-. Segurament perquè tornem d’un període de relax, i hem pogut omplir-nos de bones estones, de calma, d’avorriment i de lectures acumulades.

… que sigui una oportunitat

Però també hi ha qui arriba al setembre amb apatia, mandra i sense forces per a recuperar la rutina i el ritme del dia a dia.

Si ets d’aquest grup de persones, però tens ganes de canviar el «trauma» que et suposa tornar a la feina i a la vida rutinària: T’adjuntem un seguit d’idees slow life per tornar a la rutina, per caviar certs hàbits que et faran veure la vida amb nous ulls.

Canvia la rutina cap a una Vida Slow

Aprofita el moment de tornar a la rutina per a unir-te a la Vida Slow, et garantim que l’Slow life t’aportarà beneficis en la salut física i mental. Perquè la Filosofia Slow promou la reducció de l’estrès i del consum, a partir de canviar les prioritats que guien la nostra vida. Unes prioritats que passen per la calma, autoconeixement i el gaudi dels petits plaers del dia a dia.

Photo by Natalia Figueredo on Unsplash

El setembre és el més d’arrencada i d’inici del nou curs escolar i del nou any laboral.

Si per als petits és important preparar la tornada a l’escola, també ho és per als grans. Apunta’t aquests 5 tips, aquestes 5 idees, per a que la tornada al dia a dia sigui l’inici de la teva Revolució Slow.

5 idees Slow life per tornar a la rutina

1-Planificar la rutina

Planifica’t el dia a dia. Fes un calendari setmanal amb els horaris familiars fixes, i després, una llista amb allò que voldries incorporar a la teva rutina: Una estona de lectura, de ioga, de passeig; un curs, etc.

Inclou aquests petits plaers en el calendari, i fes que tinguin tanta importància com les tasques laborals i familiars.

Reservar-te petites parcel·les et farà sentir bé, t’ajudarà a equilibrar l’estrés i a gaudir del temps compartit.

2- Fer una llista d’idees i projectes que t’il·lusionin

Fer llistes ens ajuda a visualitzar i focalitzar, és per això que et proposem fer una llista d’aquells projectes que voldries realitzar al llarg del curs 2019-2020.

planificar ens aporta benestar

Parteix d’una llista sense restriccions, deixa’t portar per les il·lusions més profundes.

I després, tria d’un a tres projectes (segons la llargada), els que vegis més factibles, i ordena’ls en el calendari anual.

Photo by Green Chameleon on Unsplash

Dur a terme projectes propis et suposarà una motivació extra, una injecció d’adrenalina i una dosi de confiança i satisfacció.

3- Programa activitats que t’aportin plaer

A l’estiu ens omplim les agendes amb activitats que ens aporten plaer. Anota aquelles que més t’han agradat d’aquest estiu, per a repetir-les al llarg de l’any, i fes una llista d’activitats que t’agradaria fer.

Riure amb amics és un plaer slow

Atenció! Pensa amb una mirada Slow, de proximitat i senzillesa. No si val anotar el viatge a Sardenya o l’escapada a la Índia! És a dir, planifica vermuts o barbacoes amb amics, visites a museus, escapades a la muntanya o a la platja, descobertes a la teva pròpia ciutat, etc. Pensa en activitats que pots fer entre setmana o els caps de setmana.

Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash

Si planifiques el teu temps lliure amb una mirada Slow, aconseguiràs viure uns caps de setmana amb experiències tranquil·les i enriquidores, lluny de les tardes de centre comercial i plans improvisats que ens porten a consumir per omplir el temps.

4- Activa el cos i la ment

Fes una llista de llibres, concerts i espectacles que voldràs veure al llarg del trimestre, o del curs. Anota’ls a l’agenda per a tenir-los presents i que no se t’escapin!

Fes que el cos no es quedi encarcara’t i pensa en quina activitat t’agradaria practicar. Avui dia tenim moltes opcions per a moure el cos, però cal trobar la que més ens satisfà per a poder mantenir la rutina que requereix.

No t’exigeixis massa, comença amb petites dosis i quan vagis veient els beneficis de mantenir el cos en forma, tu mateixa necessitaràs augmentar la dosi. Trobar-se bé, enganxa!

Photo by Lacie Slezak on Unsplash

5-Recorda el decàleg de La Vida Slow

1. Tenir temps per ser tu.

2. Tenir cura del teu entorn.

3. Tenir cura dels teus, dels altres, de tu.

4. Saber d’on venen les coses i gaudir-les.

5. Descobrir cap a on vas assaborint el camí.

6. Créixer pel plaer de sentir-te viu.

7. Avançar sense necessitar d’anar més lluny.

8. Mirar la vida, ensumar-la, escoltar-la, assaborir-la, acaronar-la.

9. Decidir que el teu món està format per molt més que tot allò que t’envolta i respectar-ho.

10. Saber que ets capaç de fer un món millor i posar-te a fer-ho.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *